Sunday, October 23, 2011

לא רוצים עצות. רוצים שורה תחתונה.


אני מכיר את זה מעצמי - אין באסה גדולה יותר מלצאת למשימה בתחום שאני לא מבין בו כלום. זה תוקף אותי בכל תחום בחיים - איזה מחשב לפטופ לקנות? איזו משכנתא לקחת? באילו פעולות שיווק עליי להשקיע לקידום העסק שלי? שונא לא להבין בזה כלום.

הייתי רוצה שני דברים - שכסף תמיד יוכל לסגור לי את הפינות האלה, ושתמיד יהיה לי כסף שיסגור את הפינות האלה. הייתי רוצה לשלם למישהו כדי שיגיד לי איזו משכנתא לקחת, באיזו דירה להשקיע ואיזו מניה לקנות. לצערי הרב, אף אחד לא מוכן ללעוס את הדילמות שלי ולקבל החלטות למעני. מה שרבים מוכנים לעשות - בחינם או בתשלום - הוא לספק לי שירותי ייעוץ. להסביר לי במושגים פשוטים יותר מהו מרחב הבעיה, מה הפתרונות הנגישים ומה המשמעות של בחירה בכל פתרון. לתת לי את כל הכלים כדי לקבל החלטה מושכלת. אבל חס וחלילה לא להחליט בשבילי.

למה אני משתף אתכם בזה? כי לפני מספר שבועות פרסמתי פה מדריך בשם שבעה טיפים לקניית מצלמה דיגיטלית לא מקצועית. והמדריך הזה נועד בדיוק לאותם אנשים שצריכים לקנות מצלמה דיגיטלית לא מקצועית אבל מבינים בזה כמו שאני מבין במשכנתא. למרות שמעולם לא קניתי מצלמה דיגיטלית קומפקטית - חשבתי לכתוב מה אני הייתי שואל ובודק אם הייתי יוצא למסע חיפוש המצלמה הקומפקטית המושלמת. וככה נכנסתי לסטטיסטיקה של אותם יועצים שמסבירים את מרחב הבעיה, מנגישים אותו קצת יותר - אבל משאירים את הקהל עם השאלה הפשוטה: מה תכלס? איזו מצלמה היית קונה? חברה ושם דגם בבקשה.
והנה קרה נס - האבא הפרטי שלי, מומו, ביקש ממני עזרה בבחירת מצלמה קומפקטית לא מקצועית שתחליף את הגרוטאה הזקנה שברשותו היום. את אבא לא שולחים לקרוא מדריך ערטילאי. עם אבא הולכים לחנויות, יושבים על אתרי השוואות מחירים וקוראים חוות דעת עד השעות הקטנות של הלילה.

את חול המועד העברתי במחקר שוק, והיום אבא מומו קנה את המצלמה שעליה החלטנו. חשבתי שיהיה אך הוגן לשתף אתכם בשורה התחתונה, במסקנה המוגמרת, בהחלטה שתוכלו לאמץ אם רק תסמכו עליי.

מעוניינים? צרו קשר במייל ואשמח לשתף אתכם בבחירה שלנו.


amit@flyonthewall.co.il

2 comments:

  1. היי עמ ית,
    שמי כנרת, אני בדיוק בשלב של חיפוש מצלמה..
    משום מה לא הצלחתי לשלוח לך מייל מפה.
    תוכל לפרסם את כתובת המייל שלך?
    תודה

    ReplyDelete
  2. בוודאי:
    amit@flyonthewall.co.il

    ReplyDelete