Monday, November 7, 2011

מה הם רוצים ממך?

כולם רוצים את התוכן שלך. את מה שיש לך להגיד/להראות/להשמיע. את איך שיש לך להצחיק/לרגש/לזעזע. את הצד שלך בסיפור. כל סיפור שהוא. 

נסו לרגע לספור סביבכם (מבלי לקום מהכסא) את המכשירים הטכנולוגיים שקשורים בתוכן: סמארטפונים, טלוויזיות, מערכות סטריאו, מחשבים, מסגרות דיגיטליות, קונסולות משחקים ועוד ועוד... מה מקיים את עולם הגאדג'טים שבנינו סביבנו? 

שלושה דברים: מפתחים, צרכנים ותוכן.

המשוואה במקרה הזה, כמו גם בכל מקרה אחר, היא כלכלית נטו. הגופים הטכנולוגיים עומלים כדי לייצר פלטפורמות חדשות ולשכלל פלטפורמות קיימות. החמצן שמקיים את אותם גופים טכנולוגיים הוא כמובן הכנסות כלכליות. לשם כך משקיעים בשיווק לצרכנים שמלמד אותם להפיק הנאה ותועלת מהפלטפורמות החדשות: בוא תראה בשידור חי את החתונה של צ'לסי בטלוויזיה, בוא תשרוף שעה על ה-WII, בוא להקרע מצחוק על הפרק האחרון של רמזור באתר של mako באינטרנט. הצרכנים לומדים את הכיף והחדווה שבפלטפורמות הטכנולוגיות ומזדרזים להתחבר, להרשם, להתקין ולהתחייב לעולמות החדשים. 

אבל פלטפורמה, משוכללת ככל שתהיה, לא תביא לקוחות אם היא לא תציע תוכן איכותי. כדי שהמערכת תעבוד צריך מפתחי משחקים, כותבי קומדיות, בימאים מוכשרים, שחקניות יפות, בלוגרים, פוסטרים, אנשי חדשות - תוכן, רבותיי. העולם צריך תוכן.

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה: הטכנולוגיה זמינה, הגבולות נפרצו, הסטנדרטים לא בשיאם (טוּ סֶיי דֶה לִיסְט) ויש צורך וצמא לתוכן: תביאו אפליקציות ל-APP Store, תביאו סרטונים לאינטרנט, תביאו בלוגים, תביאו תמונות, תביאו סיפורים, סיקורים, סיטורים, תפעילו מצלמות נסתרות, צלמו קטעי דוקו, ציירו אנימציות, פתחו משחקים - תדרסו רגל במערכת הכלכלית שאותה אתם מקיימים.

כולנו צרכנים. אם לא בתחום כזה אז בתחום אחר. בעולם המוטרף שנבנה סביבנו אין שום סיבה (ונהיה גם מאוד קשה) להתעקש לא להיות יצרנים. העולם עובר ממצב של מונולוג (הטלוויזיה מראה לי, הרדיו משמיע לי) למצב של דיאלוג (אני משחק במחשב, אני מדווח על פקקים בגלגל"צ) ולמצב של רב שיח - כל איש הוא קול, כל פרופיל פייסבוק הוא תוכן. כל טוויט הוא חשיפה. כל דבר הוא משהו. 


אל תשלו את עצמכם - התוכן שלכם שווה כסף והוא חלק מהמערכת הכלכלית שבה אנחנו חיים - צריך רק ליצור ולמכור. 

בקרוב תושק סדנת וידאו מבית היוצר של זבוב על הקיר: יסודות בצילום, בכתיבה, בעריכה - כל הכלים כדי להתחיל להיות יצרני תוכן פעילים. לפרטים נוספים ניתן לפנות אליי (amit@flyonthewall.co.il) כבר עכשיו ולהתחיל להתעניין.

No comments:

Post a Comment