Monday, January 9, 2012

home and away

אם הייתי ממציא סיפור על בחור אוסטרלי, כזה שגולש כל היום ומתפרנס מלצלם גלים - כנראה שהייתי ממציא לו את השם הכי קלישאי שהיה עולה לי בראש. כנראה שהייתי קורא לדמות שלי טרנט מיצ'ל. הייתי ממקם אותו במקום שהייתי ממציא לצורך העניין וגם לו הייתי נותן שם שמכבד את הקלישאה האוסטרלית - surfer's paradise. כדי שהסיפור יישמע אמין היית ממציא לטרנט מיצ'ל חברה בלונדינית, גם היא כמובן גולשת, והייתי שולח אותם להסתובב באוסטרליה וליהנות מהחיים. לסיפור הייתי קורא home and away על שם אופרת הסבון האוסטרלית שכולנו מכירים וכולנו היינו מחייכים בערגה לנוכח החיים שלעולם לא יהיו לנו כאן בארץ.

לפני עשרה ימים חזרתי מטיול של חמישה שבועות באוסטרליה, שם פגשתי את טרנט מיצ'ל - צלם בן 33, אוסטרלי טיפוסי, גולש וצלם מוכשר ביותר. טרנט הוא בן הזוג של גיסתי הבלונדינית והגולשת, ליזי, כך שאפשר לקרוא לו בחצי קריצה - גיסי. אין ספק שהחיים שלי תפסו טוויסט משונה אך מבורך!

טרנט מיצ'ל, קלישאה של אוסטרלי
טרנט, שנראה בדיוק כמו צ'ובאקה ממלחמת הכוכבים, הוא בחור מצחיק ואחד האנשים שהכי כיף להסתובב איתם. האהבה הגדולה שלו לים היא גם הפרנסה שלו: צילום גלים, צילום גולשים, צילום חופים. את שירותיו שוכרות חברות המותג הגדולות בתחום האופנה וציוד הגלישה: RIP CURL, QUICK SILVER כמו גם מגזיני גלישה בכל העולם. בתי קפה בעיירות החוף קונות את עבודותיו לתלייה בגודל קיר שלם ולעתים קרובות להקות בינלאומיות פונות אליו בבקשה לקנות זכויות יוצרים על עבודותיו לחוברות האלבומים שלהן. Incubus הייתה האחרונה שידוע לי עליה.
טרנט וליזי - בד"כ ים, הפעם בריכה

כדי לחגוג את אוסף הצילומים ההולך וגדל שלו, החליט מיצ'ל לפרסם ספר בהוצאה עצמית: Chasing the Curve: a Portrait of the Sea. הספר, בכריכה קשה ובאריזה מפוארת מכיל עמודי צבע ושחור-לבן שכולם צילומים שצולמו בפילם ולא עובדו במחשב. 

המפגש שלי עם מיצ'ל היה מעניין, בייחוד לאור העובדה שבספר שלו לא תמצאו אפילו זכר בודד לדמות אנושית. אצלי לעומת זאת, תתקשו למצוא צילום אחד ללא אנשים. יצא שהסתובבנו אחד סביב הזנב של השני, בוחנים זה את זה בחשדנות ומנסים להבין מה מניע את האחר כשהוא לוקח מצלמה ליד. שנינו קיבלנו הצצה, מכורח הסיטואציה המשפחתית, שבימים כתיקונם לא היינו טורחים להציץ. אני למדתי להבחין באסתטיקה של נופים וטבע; מיצ'ל למד לראות את היופי שבאנשים.

שני צלמים
ממליץ בחום להתרשם מספרו של מיצ'ל - ניתן לעשות זאת דרך האתר שלו: www.tmphoto.com.au . הספר זוכה לשבחים רבים בשוק האוסטרלי וגורם לי להצטער על כך שאני לא מוכר תמונות אלא רק שירותי צילום.

Chasing the Curve - a Portrait of the Sea
בפרק הבא של home and away נכיר דמות ג'ינג'ית, כזאת שמגיעה לאוסטרליה ונמרחת כל חצי שעה בקרם הגנה מהשמש, מתרגשת מכל קנגורו שעובר לידה ומנסה להבין איך מתמודדים עם החיים כשהם קלים למחייה. מה שנקרא - no worries, mate.


No comments:

Post a Comment